Minu paast


Ma pole kunagi paastunud ehk ilma tahke söögita elanud. Olen küll korduvalt umbes nädala kaupa äärmuslikult väikese sööma peal viibinud, kas siis olude sunnil või lihtsalt niisama, aga see pole veel paastumine. Saanud innustust ühe EKA magistrandi paastumise teemalisest tööst ja veel mõnest artiklist, otsustasin selle enda peal ära proovida. Eesmärk oli puhastada organism jääkainetest. Alguses otsustasin teha 7-päevase paastu, aga siis meenus mulle, et nädala pärast pean Pärnus pulmi filmima ja see oleks just paastust väljununa täiesti mõeldamatu. OK, teen siis kolme päevase paastu, panin plaani paika. Nüüd kirjeldan oma kogemust.

Enne paastumist

 

5.- 6. juuni

 

Kaalusin end igal hommikul. Et kummutada arvamus nagu oleksin anorektik või alakaaluline, teatan, et olen 159 cm pikk ja tunnen end oma praeguses kaalus hästi.

Kehakaal oli 43,7 kg, kuna olin just veetnud nädal aega Tallinnas, kus ma söön vähem, kui Tartus.

 

7.- 9. juuni

 

Pärast rattamatkapäeva ja jõusaalipäeva kodus istudes hakkas kaal kasvama. Üheks põhjuseks olid suuremad toidukogused ja teiseks, et „päevad“ algasid.

 

9. juuni

 

Ettevalmistus paastuks


Süüa tuleb vähem kui tavaliselt, soovitavalt ainult juur- ja puuvilju ja müslit ning juua palju vedelikku.

Kaal 44,4 kg. Tuju normaalne ja enesetunne OK.

 

Menüü

 

Hommik: saiake, veerand tükki võileiba juustu ja vorstiga, roheline tee.

Lõuna: ca 100 g müslit piimaga, naturaalne apelsinimahl, arbuus.

Pärastlõuna: 100 g köögiviljapuljongit.

Õhtu: banaan, paastutee, 1 värske kurk, 1 lõik arbuusi.

Puljongisse panin: punapeeti, porgandit, tomatit, rohelist sibulat ja ühe kurgi. Panin rohkem punaseid vilju. Maitse tuli nii hea magus, et imestasin, kuidas suhkruta leem saab selline olla. Värvus oli intensiivselt punane.

 

10. juuni

 

Paast

 

Nüüd ei tohi tahket toitu süüa. Juua võib vett, teed ning naturaalselt puhast mahla ja maitseaineteta puljongit.

Kaal 44 kg

Öösel hakkas pea valutama. Ärkasin kella 4-ajal sääse pirina peale, aga õnneks sain sääse kätte ning uinusin taas. Ometi oli uni juba katkestatud ja polnud seega kuigi kosutav. Hommikul tabas mind üllatus: Looduskalendri kaamerakaku poeg oli viimaks oma pesast välja lennanud. Neljast kakupojast jäi sel aastal karmide tingimuste tõttu ellu vaid üks ja ma ei tea, kuidas ta suures maailmas hakkama saab. Oli väga emotsionaalne hommik. Pea valutas ka.

 

Menüü

 

Hommik: roheline tee ja puhas vesi koos ca 8 grammi Glaubrisoolaga, mis puhastab sooled ära.

Lõuna: paastutee.

Kella kahe ajal hakkas energiat tulema, ilmselt tee joomise tõttu. Koristasin, pesin nõusid ja pesu. Pea siiski vahepeal valutas ja olin ikka veel küllalt uimane. Õnneks tuli päike välja, mis andis ka energiat. Keetsin puljongit.

Pärastlõuna: puljong.

Tegin seekord rohelistest viljadest puljongit: kurk, sibul, kapsas ning värvi lisamiseks üks tomat. Puljong sai hapukas ja värvuselt oranž. Arvan, et tomatit poleks pidanud panema. See muutiski leeme veidi hapuks. Muidu aga päris maitsev.

Puljongi tegemiseks kulub üllatavalt palju kraami. Tervest potitäiest juurikatest tuleb vaid tassitäis puljongit.

Õhtu: apelsinimahl

Hiljem samal õhtul: paastutee ja veel üks mahl.

Terve päeva jooksul elasin justkui hämaras, sest aeg-ajalt võttis silme eest mustaks. Pea valutas. Soolikad tegid hirmsaid hääli. Päev otsa oli nõrkus. Lugesin ja surfasin netis, põhiliselt Looduskalendris, kus kodukakufännid üksteist kakupoja maailma mineku puhul õnnitlesid ja kaamera stillkaadreid saatsid. Kella 14-15 vahel olin energilisem. Kahjuks pärast seda enam mitte.

Kella 21.30 paiku tekkis äkiline energiasööst. Peavalu siiski ei lakanud. See võttis minust viimase ning ei lasknud energiast kasu lõigata.

Mida hilisemaks õhtu, seda hullemini pea lõhkus. Valuvaigistid ei aidanud. Magama läksin keskööl. Olin metsiku peavalu tõttu sunnitud võtma unerohtu ja magama pooleldi istudes. Mul pole elus kunagi pea nii hirmsasti valutanud. Ma tean, et paastu alguses hakkab keha jääkaineid väljutama, aga et see minu puhul pea kaudu toimub, tuli üllatusena. Hoiatatakse tõesti ka migreenihoogude eest, aga ma pole kindel, et mul migreen oli, sest mul ei esinenud migreenisümptomeid vaid pidev peavalu, mis ööseks lihtsalt tugevnes.

 

11. juuni

 

Kaal 43,7 kg, sama tase nagu Tallinnast tulles.

Hommikul valutas pea kuklaosa. Olin uimane ja tuju polnud kiita, kuigi tänu unerohule sain öö otsa sügavalt magada. Kuna ma ei suutnud peavalu tõttu midagi teha, otsustasingi esimese paastukatse lõpetada ja 3- päevasest paastust sai 36- tunnine paast. Hommikul sõin pool apelsini, pool banaani ja jõin paastuteed. Kõhtu tekkis kohe raske tunne.

Tegin abikaasale ettepaneku Tartu kunstimuuseumeid mööda kolama minna. Enne, kui ma aga üldse jõudsin riietumisele mõelda, tabas mind uus peavalulaine, mis sundis mind plaanist loobuma.

Lõuna paiku muutus peavalu väljakannatamatuks. Kuulasin 20 minutit tervendavaid ajulaineid. Kuulamise ajal valu kadus, kuid kui tõusin, tekkis uuesti ja hakkas lainetena käima. Võtsin kuuma vanni raviva vannivahuga. Sõin veel banaani. Alles pärast seda, kui olin nahka pannud ca 100 g müslit piimaga, hakkas valu järgi andma.

Kella kuue ajal on valu peaaegu kadunud, hooti tekib peas surumistunne.

 

Minu esimene paast on sellega lõppenud. Kui rohkem vaba aega tuleb, proovin 7-päevast paastu. Tahan teada, kas minu puhul piirdubki paast vaid kannatustega või saan alates 3.-5. päevast paljukiidetud õnnetunnet nautida. Kui ei proovi, ei saa kunagi teada. 

Paastust veel: Paastublogi

This entry was posted in Tervis ja heaolu. Bookmark the permalink.

Lisa kommentaar

