Saaremaa

IDK käis teisipäev-kolmapäev Saaremaal. Mõlemal päeval pidime hirmus vara tõusma ja oli kare külm. Tallinnast sõitsime välja 15-liikmelises koosseisus T hommikul enne kaheksat. Lõuna paiku saabusime Vigala Sassi majja. Eelnevalt külastasime Karja kirikut, kus on paganlikud laekaunistused.
Vigala Sass sõimas meid sissejuhatuseks muiduleivasööjateks, ülalpeetavateks paraiitkunstnikeks. Võtsime asja rahulikult ja ma asusin intervjuud tegema. Sass rahunes ka pikamööda ja kui minu teema end ammendas võisid teisedki küsimusi esitada. Saime muuhulgas teada, et Sass ei usu hingede olemasollu.
Hiljem tegi Elo Liiv meile metsas ringkäigu, kus nägime pühasid kohti ja kujusid. Selle aja peale oli ilm tunduvalt külmenenud ja mul hakkasid varbad otsast kukkuma.
Järgmine päevakorrapunkt oli Kaali järv. Lasime liugu, kuni kaldaäärne jää ragises ja tormasime kiiruga maale.Daniel kukkus, nii et käsi sai veidi kannatada.
Siis sõitsime Muhu saarele EKA Tamsi puhkebaasi, kus toimuvad iga-aastased maalipraktikad. Tegu on suure vana kivimajaga. Majas on ahiküte ja mõistagi oli vaatamata köetud ahjudele seal külm, eriti koridorides. Tubades on 6-8 voodit ja ahi. 18 krooni eest saime osta lina, tekikoti, räti ja padjapüüri, mis olid nii külmad ja niisked, et tundus nagu need olnuksid märjad! Soojendasin neid ahjul. Marko ja Erkki kütsid kõvasti. Marko on meil iga kord ahjukütja.
Peagi läksime sauna. Sauna eesruumid olid jahedad ja niisked, eriti vastik oli põrand. Leiliruumis võttis meid vastu kuiv ja korralik kuumus, millest oli hea õue lumekoorikule viskuda. Jah, lumi oli külmunud ja uut polnud piisavalt peale tulnud. Külma oli öösel 20- ringis. Saunas leidus eukalüptiviht, millega Markoga üksteist vihtlesime. Hiljem tegi väheke tipsus Simon mulle ja veel mõnele massaaži, mida ta on kuskil õppinud. Välismaalased üldse jäid silmnähtavalt kiiresti ja lihtsalt purju. Meie omadele ei hakanud ükski jook pähe, karmid tüübid nagu me oleme. Ka soomlane Erkki oli meie moodi, ikkagi hõimurahvus! Kõigil tüdrukutel peale minu ja Jaani sõbranna olid kogu saunas oldud aja, isegi saunalaval, linad ümber. Needsamad 18-kroonised linad.
Lõpuks siirdusime majja sööma-jooma. Sakslased olid juba nii purjus, et üks neist läks kohe magama, teine lällas köögis veel mõnda aega ja küsis Jaanilt, kas too temaga seksiks. Jaan vastas, et ei saa, kuna on liiga hetero, aga armastab teda sellegipoolest.
Kuna sauna eesruumis riietudes oli mul taas külm hakanud, värisesin ahju najal jätkuvalt. Lisaks oli vesi seal nii halb, et juua seda ei tohtinud ja pärast sauna olid pooled tudengid, mina sealhulgas, täpiliste nägudega.
Magati kõik kobaras, voodid koos ja mina sain ahju ette voodisse. 4 tekki peal, riided seljas, ikka külm. Tõusime kl 7.00 ja meid viidi Liivale, kus ootasime pool tundi krõbedas pakases Tallinna bussi. See pani korraliku põntsu, millest alles täna toibun.  Kõik IDK väljasõidud toimuvad külmaga, olgu kevad, suvi või talv. Järgmine külmareis saab teoks märtsis, mil sõidame rongiga Moskva Biennaalile. Ja Moskvas on alati talv.
This entry was posted in kunst. Bookmark the permalink.