Dublinis kevad

Käisin Erniega Dublinis, Iirimaal. Kõik suuremad kunstimuuseumid ja -galeriid vaatasime üle. Ega neid seal eriti olnudki. Sõbrapäeva õhtul sain juhuslikult teada, et ühes kirikus toimub popmusa kontsert orelile. See oli väga lahe üritus. Kirik oli gooti stiilis ja üllatuslikult ka köetud, nii et mina jäin rahule. Kui üks erand välja arvata, on Iirimaal kõik hooned köetud, mitte nagu Inglismaal, kus magamistube mitte kunagi ei köeta. Teine positiivne laeng tuli kohalikust kommipoest ja -kohvikust Butler’s Shocolate Cafe. Iiri maiustused! Rahvas oli lahe ja abivalmis. Kui seista, kaart näpus lolli näoga tänavanurgal, tuleb varem või hiljem keegi ja küsib lahkelt, mis mureks. Iiri mehed on palju hoolitsetumad ja ilusamad kui eesti omad. Nad on isegi naistest kenamad. Tibikultuuri ma Dublinis ei märganud. Ilm oli nii soe, et paljud puud juba õitsesid. Lehti veel ei olnud. Muru kasvas nii, et pargis isegi pügati seda. Lilled õitsesid. Sooja oli ca +8 C. Imelik, et eestis sel temperatuuril veel miski ei arene.
Neljapäev aga tabas meid ebaõnn. Läksime etteplaneeritud bussireisile kohalikesse mägedesse. Kahjuks sadas terve päev. Eriti hull oli ülal, kus pilve sees pidime jalutama. Samas seal oli isegi huvitavam kui madalamal, kus vihmapiisad näkku peksid. Pilve sees oli vaid udu ja tuul. Vihmast hoolimata käisime Erniega kõik soovitatavad rajad läbi, bussi tagasi jõudnuna olin läbi ligunenud ja ootasin, millal sooja kohvikusse saaks. Õnnetuseks oli tolles külas, kuhu meid seejärel viidi mingi söökla, kus radikad olid külmad ja kus väidetavalt pakuti kodus valmistatud toitu, aga tegelikult saime büreesuppi ja mikroahjus soojendatud kartuliputru. Olin meeleheitel. Viimaks, kui oma hotellituppa saime, suundusin otsekohe kuuma vanni ja hiljem sõime korralikult. Seejärel läksin lennukile, lendasin öö läbi ja siis veel sõitsin bussiga Tartu. Olen 2 h maganud.
This entry was posted in Reisimine. Bookmark the permalink.