Vepsa epiloog


Täna toimus viimane ametlik vepsa ekspeditsiooni üritus: ettekannete päev. Igaüks tegi ettekande vepsamaal nähtust-tehtust. Oli tikandite, identiteedi, arhitektuuri ja ravimise teemasid. Mina näitasin dokfilmi "Vepsa naised, mehed ja töö" ning rääksin natuke ka, kuigi õnneks oli aega nii napilt, et ma ei esitanud kogu ettekannet, 7 lk. Kadri juhatas mu sisse järgnevalt: "Väike naine käis suure seljakoti, fotokaamera ja videokaameraga mööda vepsamaad…"
Film meeldis kõigile. Mul soovitati seda isegi tv-sse ja festivalile esitada. Ma ise aga olin unine ja vormist väljas, kuna pidin kl 05.30 tõusma ja kella 7-sele bussile minema. Hiljem sõime ühiselt aserite restoranis G9-s, kus mu atekas asub. Kadri oli lahe tüüp: tegi meile veini ja magusaid kooke välja. Prae eest maksime ise, kuid ära see ei tasunud, sest hapude viinamarjalehtede sees ligunevad lihapallid (dolmad) polnud seda hinda väärt. Võib-olla on mul liiga lihtne maitse. Tegin pärast Kadrist ja Kristist pilte, kui nad vestlesid ja kui olin juba paar minutit järjest Kadrit sihtinud ja lõpuks ühe päris hea võtte saanud, pühkis Kadri higi otsaesiselt ja see oli meganaljakas nagu ta oleks suure töö ära teinud, kuigi pildistasin ju mina ja tema ainult rääkis.
Nüüd on vepsa-trall läbi ja mul on siin elus veel vaid üks ülesanne, enne kui suvi tuleb: magistritöö.
 

This entry was posted in kunst. Bookmark the permalink.

Lisa kommentaar

