Näitus TASE07 KUMUs


Eelmine nädal oli tõsiselt karm. Panin oma installatsiooni KUMUsse üles. Esmaspäeval tõime Jõelähtme prügilast suure veoautoga rehvid KUMUsse. Eelnevalt pidin umbes 3 tundi kõrvetava päikese all õigeid suurusi valima. Autojuhist, kes enda sõnul oli endine fotograaf oli natuke abi, kuigi oleks võinud rohkem olla. Koha peal oli üks palja ülakehaga kopamees, kes aitas rehve kasti tõsta ja ütles mulle, et lähme ujuma, kaunitar. Järgmistel päevadel peatus pilk sageli autoratastel, kust hajameelselt numbreid lugesin: 205/55, R16 jne. Niiisiis, tõime kastitäie rehve KUMUsse ja KUMU töötajad hüüdsid issandat appi, sest suur veoautotäis musti rehve oli liig, mis liig. Kuigi olin ammu KUMUga rääkinud nii rehvide kui seapeki asjus ja mul oli lubatud need tuua, tekkis nagu maa alt kohe mitu uut inimest, kes asjast midagi ei teadnud ja tuli hakata otsast peale seletama. Tiiu-nimeline tädi helistas kuhugi, et mulle mehi appi saata, aga sealt ei saadetud. Rehvide pesemiseks ja ülesveoks sain ise endale mehed välja ajada: nimelt helistasin tuttavad naturistid läbi ja neil oli paar juhutöölist mulle järgmiseks päevaks tuua. Õhtul läksin magama päris varakult, sest olin läbi nagu läti raha.
 
Teisipäeva hommikul kohtusin KUMU ees meestega, kes nägid välja nagu asotsiaalid või endised vangid.  Töödejuhataja andis mulle veel kolmanda mehe lisaks, kuna ta arvas, et muidu ei jõua me valmis. Rehve oli ikkagi 200-ringis ja prügilast väljudes anti kaaluks 1 tonn ja 750 kg. Asusime pesema: voolik, harjad ja käsnad. Minu töö oli käsnaga rehvide seest vett välja imeda. Kui huvitav! Ja nii 6 tundi! kella kolmeks saime valmis. Vahepeal tuli Kummimehest üks tore poiss oma töödejuhtajaga, et mu maja valmis teha. Nad hakkasid juba kumme üles viima, kui me veel viimaseid pesime. Noormees ehitas kummidest maja valmis kahe tunniga, aga 20 rehvi jäi puudu ja need tõi ta juba pestuna järgmisel päeval. Kõigil, eriti aga mul oli hea meel, et lõpuks ometi on asjad laabuma hakanud. Õhtul soolasin kodus pekki, ise olin alasti, sest palav oli ja vastasmaja aknal kõõluv mees karjus: õuu, tule akna peale!
 
Kolmapäeval passisin pool päeva ja siis hakkas Allan videot üles panema. See ei läinud kuigi libedalt, sest vanad dataprojektorid ei võimaldanud pildinurga kallet sättida. Allan lubas teise projektori tuua ja ma läksin koju, sest mind polnud vaja. Sain veidi puhata. Öösel saabus hilinenud lennuga Ernest.
 
Neljapäeva hommikul kiirustasin koos seapeki ja Erniga KUMUsse (taksoga, sest pekki oli 20 kg), kus hakkasin kohe pekki ekraanile naelutama. Mingil hetkel saabus Tartust sven, kes mulle appi tõttas. Nii saime enne kella kolme pekiga ühele poole. See nägi välja nagu soomusauto, naelapead kenasti läikimas. Saalis aga ootas mind ebameeldiv üllatus: Allan polnud leidnud paremat projektorit ning video oli alumisest nurgast vinklist väljas! Langesin näost ära, sest kõik muu oli korras, tehtud oli meeletu töö ja nüüd tekkis nii väike probleem, ometi täiesti nähtav. Heliga tekkis ka jama, sest seda ei saavat kõvemaks keerata, kuna siis ta segavat teiste helisid ja lõpuks lasin panna sinna 2 paari klappe, kust aga kahjuks tuli liiga vaikne heli. SHIT! Niikui mingi asi ei sõltu minust, on see perses. Teised küll hiljem ei märganud, et pilt on viltu. Alles siis märkasid, kui ütlesin.
 
Õhtul kella kuue ajal saime taas KUMUs avamisel kokku. Pirn, mina, Sven, Erni ja tädi Ilme. Palju rahvast oli. Ilme oli roosas. Õhtul läksime Cnopti grillima. Koju saime peale kesköö. Lahe oli.
 
Järgmisel päeval käisime Diverse Universe III avamisel ning homme sõidan varahommikul Tallinna, et oma isiknäitus Hobusepeasse üles panna. 
This entry was posted in kunst. Bookmark the permalink.

Lisa kommentaar

