Magister cum laude! Kaitsmine ja lõpuaktus


Kui kuu aega tagasi lind mu aknale suure läraka sitta virutas, aimasin et see tähendab head. Ja nii läkski.
Kui mõned viperused välja arvata, on alates KUMU näituse üles panekust kõik hästi sujunud. Nii KUMU TASE07- kui isiknäituse avamine Hobusepeas, magistritöö kaitsmine ja aktus- kõik on olnud meeldivad kogemused ning toonud juurde rohkem sõpru kui vaenlasi.
Kaitsmine toimus EKAs 18.juunil. Hommikul kaitsesid Kertu ja Ave hooldekodus projekti "Painting Club", seejärel kaitses Laineli EKAs tööd "Pro Forma" ja lõpuks lasti mind oma "Naiseliku vaistuga" asja kallale.
Laineli oli fuajee ära pimedanud ning mu juhendaja Tiina Kirss eksis seal ära. Retsensent Barbi Pilvre oli juba varakult kohal. Laineli kaistmine venis nii pikaks, et mõlemad hakkasid aina närvilisemalt kella vaatama. Ka mina muutusin rahutuks. Närv hakkas sisse tulema. Kella kolme ajal sain viimaks puldi taha. Saalis istus lisaks teistele ka orkutist tuttav Martin ja orkuti Veroonika Noorte Kristlike Meeste (ja naiste) ühendusest. Hiljem tahtis ta minu videot "Naiselik vaist" endale, et seda kristlikel konverentsidel näidata. Rääkisin teooriast, siis näitasin filmi installatsiooni tegemisest ja siis filmi "Naiselik vaist". Siis sai sõna Barbi ja seejärel mina, kes ma vastasin retsensioonile. Seejärel rääkisid juhendajad ning avati diskussioon. Anders Härm üllatas meeldivalt, öeldes, et tegemist on täiusliku tööga.  Nii Laimre kui Härm teatasid, et nad vihkavad esoteerikat, aga mitte siis, kui see on uurimisobjektiks. Minu ja Bie töö vahe on selles, et Bie lähtus esoteerikast, aga mina tegin sellest uurimisobjekti. Kui kaitsmine lõppes, läksime Sveniga sööma. Poole tunni pärast helistas Marko Laimre, soovides CUM LAUDE puhul õnne. Tellisime likööri. Helistas emps. Saatsin sms-sse. Tuletan siinkohal meelde oma isa viimaseid sõnu: "Lõpeta cum laude ja siis tule maale!"
Sven sõitis Tartusse. Hiljem läksin Hobusepeasse, kus Elin Kard juba kõike teadis. Ühtlasi selgus, et maalide transport galeriist atekasse kujuneb väga keeruliseks. (Tegelikult läks siiski lihtsalt). Olin täitsa läbi ning lonkisin koju. Ostsin tee pealt paar kooki, aga kodus olin nii unine, et ei tundnud maitsetki.
 
21. juunil toimus lõpuaktus. Kuna plaanisin õhtul Valery Bareta fotostuudiosse minna, lasin teha professionaalse meigi ja soengu. Kandsin seda sama kleiti, millega lõpetasin Tartu Ülikooli. KUMU auditooriumis ei saanud ma aru, kuhu peab istuma. Selgus, et sissemarssi ei toimu ja istuma peab esiritta. See tüüp, kes üliõpilasesinduses töötab, mängis mingit pasuna moodi pilli, võludes sealt välja päris ilusaid kombinatsioone. Seinale projitseeriti EKA logo 3D. Prožektorid olid suunatud meie peale. Kõned olid naljakamad kui TÜ-s, kus teisipäeval Pirni aktusel käisin. Kohe, kui diplomi kätte sain, hakkasin paaniliselt cum laudet otsima. See oli vist paberi kokkuhoiu mõttes lehe teisele küljele trükitud- sinna, kus on akadeemiline õiend ning ained ja hinded. Täitsa olemas.
Aktuselt puudusid Marko Nautras, Laineli ja Rauno. Nii et IDKst olime ainult meie kolm: Bie, mina ning Jane. Kui seisime KUMU fuajees, tuiskas minust mööda Marko Laimre. Hüüdsin "Tere". L ei suutnud oma silmi uskuda ja ütles, et ta ei tundnud mind ära. Andis mulle kimbu punaseid roose. Täitsa nunnu ju.  
KUMU juures pargis tegime veel ilupilte ning siis oli aeg minna Bareta juurde. Seal läks kõik korda. Siis sõime Ungari restoranis korraliku lõuna ja läksime koju. Kaido sõitis Tartusse. Mina läksin Sveni ja Pirniga õhtul EKA Kevadõiepeole, mis oli kahjuks jama. Mart Juurt ja Marju Kuuti me igatahes ära oodata ei jõudnudki!
Hommikul oli mul paar asjatoimetust, sh intervjuu naturismi teemal Ekspressile. Siis sain Tartu sõita ja siin ma nüüd olen. Homme õhtul sõidan jälle pealinna, et esmaspäeva hommikul lennuki peale minna. Sõidame kaastudengitega Veneetsiasse. 
This entry was posted in kunst. Bookmark the permalink.

Lisa kommentaar

