Skandaal Tartu Kaubamaja vaateaknaga


Olen neli päeva kujundanud Tartu kaubamaja vaateakent ning täna helistas mulle turundusjuht, käskides aken kohe maha võtta või ümber muuta, kuna kaubamaja ei võtvat poliitilistel teemadel sõna.Segaduses 
 
Kõik algas juba mitu nädalat tagasi, kui tartu kunstnike liit pakkus mulle võimalust kunstikuu raames kaubamaja aknaid kujundada. Valik, mida hetkel vist juba kahetsen, langes kaubajale, kuna firmapoodide aknad on enamasti liiga väikesed ja kaup ühekülgne. Juba eelmisel nädalal alustasin kauba valimist ja idee välja mõtlemist. Pireti nimeline neiu, kellega ma koostööd tegin, ütles, et tema ei taha minult kirjalikku kontseptsiooni saada. Ta arvas, et poliitiline geiteema probleeme ei tekita. Veel arvas ta, et Ave-nimeline korraldaja või siis žürii tahab kirjalikku tööd ja ideekavandit. Ave aga ütles telefonis, et ei, ka nemad ei oota midagi kirjalikku. Niisiis sain aru, et võin teha, mida tahan, pealegi kellelgi polnud aegagi minuga tegelda. Keegi kaubamajast ei aidanud mul mannekeene riietada ega tamiilidega üles riputada, nii et Sven oli mul terve laupäeva ja esmaspäeva abiks. Abikaasa ikkagi.Naeratus Üksi poleks ma midagi suutnud, sest mannid olid vastikus laibakangestuses ja nagu alles täna selgus, polnud neil isegi jalatugesid, mis tähendas, et need tuli tamiilidega lakke tõmmata, et need üldse paigal püsiksid ja pikali ei kukuks!Üllatunud
 
Piret ütles mulle, et kaubamaja selle kuu teema on sõbrapäev ja nad toetavad paljulapselisi ning lastekodulapsi. Mul soovitas ta teha värvilise kujunduse, kus oleks kajastatud ka sõbrapäev. Mõlemad tingimused ma täitsin. Kuna geiabielud ja lapsendamine on hetkel uudistes kuum, tahtsin oma arvamust väljendada. Aken on mu seisukohavõtt. Toetan geiabielusid ja geipaaride lapsendamist. Tahtsin aknale panna teksti, kus ma ise 3-aastasena jutustan isale oma unenäost, milles on mul 2 ema. See ajas turundusjuhi leili. "Mitte mingil juhul ei tohi panna kaubamaja aknale teksti, kus lapsel on kaks emmet!!!Vihane" Ta ei teadnudki, et unenägu lõpes sellega, kuidas ma emade eest puu otsa ronisin ja isa mu alla tõstis. Seega on nii homo-kui heteroteema võrdselt kajastatud ja kellelgi pole liiga tehtud. Veel on seal aknal väike laps, kes tulistab laste mängu pumppüssist (kust tuleb värvikuule) teletupse, kellele on nägude ette kleebitud Riisalu ja Gräzini portreefotod. Need mehed leiavad, et geiteema on pseudoprobleem, et tegelda tuleks ühiskonna tootvate harudega: selge sigimispropaganda!Kurb Miks sigimispropagandat tohib, aga geiteemat ei tohi tõstatata? Kaubamaja, toetades paljulapselisi peresid, teeb sigivuspoliitikat. Sellest lihtsalt ei räägita. Kõik arvavad, et jube lahe, kui on palju lapsi, aga kui homopaar soovib last, siis tõuseb kisa taevani.
 
Ootan homset, et saada lõplik vastus, mida aknaga teha. Hetkel on see valmis, aga avamata. Ave arvas, et Tallinna turundusjuht helistab mulle, aga siiamaani pole seda juhtunud. Asi läheb suure kella külge! 
This entry was posted in kunst. Bookmark the permalink.

Skandaal Tartu Kaubamaja vaateaknaga on saanud 2 vastust

  1. mcv ütles:

    Ja siinkohal on tarvilik meenutada, et Kaubamaja Riia tänava poolsel küljel ripub tohutu suur plakat, kus näotu inimene hoiab käes mitmeraudset relva! Ja see ei ole poliitiline – see on kunst!

  2. El-Mar ütles:

    Just, meenub ütlus – Why is it that, as a culture, we are more comfortable seeing two men holding guns than holding hands?  Kuigi aknal olid naised ja nad isegi ei hoidnud käest kinni.

Lisa kommentaar

