tARTu kunstikuu lõpetamine, J. Deimling ja Le Cinema Extraordinaire


Reedel toimus Tallinnas NG Kunstikonteineris Le Cinema Extraordinaire lõpetamine koos BBBJohannes Deimlingu performance workshopi lõpetamisega. Performanceid tegid IDK magistrandid. Kohal oli ainult Johannes, kuna ta kaaslane Angelika viibis Poolas. Rääkisime kaubamajast ja Tel Avivi minekust. Pärast oli pidu. Erik Alalooga keerutas plaate. Eesti musa oli segi Catmaniga. Hüppasime seal veidi ja siis hakkas Ekspressi ajakirjanik M.Mägi mulle külge lööma. Tema olla minu aktifotot Ekspressis nähes minusse sügavalt armunud. Lai naeratus Jutt käib suvisest artiklist naturismi teemal. Tal oli isegi mu nimi meeles. Mulle avaldas muljet, et kellelegi, kes on nii purjus, on mu nimi meelde jäänud. Sain kella 11-ajal tulema. K.L. veenis mind, et M. ajab kõigile ligi ja minu juhtum polevat üldse midagi erilist.Lai naeratus
 
Täna, EV aastapäeval toimus Tartu Kunstimajas igati väärikas sündmus: tARTu kunstikuu lõpetamine ja edasise korraldusõiguse andmine Y-Galeriile. Art Security päästis peo, muutes selle meeldejäävaks ja lõbusaks. Esiteks tekitasid nad vanakooli näitusele lisaks veel kunstiparandustöökojas parandatud tööde näituse. Siis jagasid nad kunstikuuga seotud isikutele diplomeid ja ka mina sain ühe. Seejärel suundus rongkäik Toomemäele Kristian-Jaak Petersoni kuju jalamile. Sinna pandi pärg, millele oli kirjutatud: "Kas siis selle maa keel laulutuules ei või taevani tõusta. Art ma ei või." Joodi viina, tehti grupipilt ning vanapapi Jaan asetas Kristian-Jaagule küünla jalge ette, meenutades, et see noormees käis jalgsi Tartust Riiga. Ma ise olen seda jalgsi käimise lugu korduvalt oma vanaemalt kuulnud. Vanaema ikka viis mind väiksena Kristian-Jaagu juurde. Mu vanaisa oli eesti ainus Kristian-Jaagu uurija. On temast kirjutanud põhjaliku raamatu (Karl Taev "Kristian-Jaak Peterson. Laulud. Päevaraamat"). Kunstikooli õpilasena kirjutasin selle järgi referaadi, mille eest sain 10 palli (hinnati 10-pallisüsteemis). Magistrantuuris tegin filmi "Sammud öös", kus K-J vaim tuleb kummitama. Nii et K-J on minuga väga tihedalt seotud.
 
Siis läksime Y-Galeriisse, kus leidis aset tants ja trall sõna otseses mõttes. Sõime salatit ja üks blond noormees mängis lõõtspillil rahvamuusikat. Korraga muutus galerii Pätsu-aegseks simmanikohaks, kus lõõtsaga poiss meile tantse õpetas. Olin vaimustatud.Päike Pirnile aga oleks hip-hop rohkem meeldinud. Tantsisime reinlenderit ja neitsitantsu. Vägev pidu oli!Pidu
 
This entry was posted in kunst. Bookmark the permalink.

Lisa kommentaar

