L-Wordi vaatamine, Tuutu sünna ja teised Tallinna seiklused


Kuna hakkasin lõpuks maalima, olin seekord kauem Tallinnas. Neljapäevast tänaseni. Õnneks oli ateljees küttepuid. Lõhkusin esmakordselt elus mõned palgid kirvega pooleks!Üllatunud Vähemalt sooja sain. Mul on nüüd kuus väikest maali peaaegu valmis ning üks suur on osaliselt rohelisega kaetud. Suure maali tegemiseks sain maja pealt redeli.
 
Neljapäeva õhtul käisin Glik-infokeskuses L-Wordi vaatamas. Tegu on USA lesbiseriaaliga. Oli kah. Bad Girls on etem tegelikult. Kohtusin seal oma õe sõbranna elukaaslasega ja tõdesin, et maailm on tõesti väike.
 
Reedel pärast mitmetunnist maalimist, olles teel Stereobaari nägin tänaval pisarais Üllet. Tuli juristide ürituselt, kus teised "lapsed" oli teda kiusanud. Läksime Stereobaari Galetini aktifotonäitust vaatama ning jõime ühe kokteili. Seal tormas mulle vastu Marko Laimre, kes märkis, et see, mida ma Tartu Kaubamajas tegin, oli ülikõva ja palus fotosid, et oma loengutes sellest rääkida.Lai naeratus Baarist suundusin linnagaleriisse Margus Tamme näituse avamisele. Galerii oli pime ning sellesse ehitatud labürint viis õue peale välja. Seal oli juba seltskond koos ja õlled lahti korgitud. Igiliikur Jaan Klõšeiko klõpsis pilte ja ütles mulle jälle, et ma olen nii ilus.Silmapilgutus Sorge, vabandust Margus oli ka kohal. Ta on pärast nimemuutust ka ise muutunud. Ta ei tegele enam peaaegu üldse kunstiga! Kardab, kas üldse enam rajale tagasi saab. Kuigi ta enam ei joo ega suitseta, on temas kaduma läinud see loominguline säde, mis tal vanasti pidevalt silmad punni ajas. Sellest on hirmus kahju.Pettunud Seda enam, et tegutsesime koos. Kardan, et plaanitavast ühisnäitusest linnagaleriis ei saagi asja! Üllatunud
 
Hiljem istusime Sorgega KUKU-s, kuhu sadas varsti sisse ka seltskond linnagaleriist ning lõpuks ka Ülle, kes oli otsustanud koos Lauri ja minuga Sisaliku restorani  minna ja mulle välja teha. Ta oli õnnelik, et mind tänaval kohtas, sest see muutis ta tuju rõõmsaks. Rääkisime seadustest: mida kunstnik võib ja mida mitte. Selgus, et vabadus on suurem, kui arvatakse. Kunstnik võib tegelikult palju rohkem. Näiteks poleks kaubamaja turvamees tohtinud minult isikukoodi küsida, kui Äripäeva fotograaf luba küsimata pildistamas käis. Oleksin vaid seda teadnud… Vihane Vähemalt nüüd oskan enda eest julgemalt seista, kuna tunnen seadusi! 
 
Sisaliku restoranis elas kaks sisalikku, kes sõid elusast peast Poolast toodud prussakalisi. Nägime, kuidas sisalik sipleva prussaka alla neelas ja vaarikaroosa kassikeelega üle huulte limpsas.Üllatunud Oli soe ja mõnus koht.
 
Laupäeval jälle maalisin ning käisin Sorge ja Tuutuga KUKU-s ja Sõpruses "Edit Piafi" vaatamas. Sorge korjas mulle naistepäevaks mere äärest kollaseid lilli! Üllatunud Uskumatu, et juba lilled kasvavad. Edit Piaf oli mõeldud naistepäeva gourmet’na koos veini ja snäkiga, kuid kahjuks oli kõik juba ära söödud ja joodud, kui me saabusime!Pettunud
 
Pühapäeval maalisin ja õhtul suundusime Külliga Polymeri NG Kunstikonteinerisse Tuutu sünnale. Sorge oli ka kohal. Lisaks veel igasugust tundmatut rahvast. Erik pidas õllebaari.Päike Nagu mind õlu kotiks!Silmi pööritav Tuutu jagas mõnedele välja luuletused, mida siis ette kandma hakkasime. Sain Stenbergi või mai tea, kelle luuletused. Keerulisi sõnu oli täis ja ma algul koledasti vaidlesin Tuutule vastu, et ma ei taha lugeda, sest ma häbenen, punastan ja ei oska sõnu välja öelda, aga siis ma rahunesin maha ja lugesin päris hästi. Veel esinesid Peeter Allik, Sorge, Meeland Sepp, Mati Miljus jt. Külli ütles iga asja peale, et "nii ropp", aga mulle Meelandi luuleand kohe meeldis ja irvitasin kogu aeg, kui ta oma luulet luges. Ta oskab jube hästi esineda. Sorge ka esines lahedalt koos suupilliga.Lai naeratus Peeter mängis klarnetit, sositas ja karjus. Miljus luges porgandihäälega. Ville Kareli luuletusi luges Meeland ning mulle meeldisid ka need väga. Vbl isegi rohkem kui Meelandi enda omad.
 
Hiljem esines folkloorikoor "Türapead". Tuutu oli teinud roosad südamete moodi peakatted, mis ilmselt olid tegelikult peenisepead ja lauljateks olid vabatahtlikud. Tuutu oli eeslaulja ja teised pidid ütlema tidi-rillala jne. Sõnad keerlesid suguelundite seikluste ümber. See komejant ületas Külli taluvupiiri ja ta ütles mulle täiesti siiralt, et talle see ÜLDSE ei meeldi. Ega see mullegi eriti midagi pakkunud, samas polnud ka šokeeriv, aga eks ma ole vist rohkem maailma näinud.
 
Seejärel oodati üht Süntesoidide liiget, Allan Tõnissood. Selle aja sees hakkas P. A mulle külge lööma.Lai naeratus Ta oli kunstikoolis mu lõputöö juhendaja ning natuke aega õpetas ka joonistamist. Tantsisime ja meenutasime vanu aegu. Muuhulgas küsis ta, kes see kuri prillidega tädi mul kaasas on (K)! Lai naeratus Kui lõpuks Allan saabus, läks peoks. Süntesoidide kooseisus on Kristin Kalamees ja Allan Tõnissoo. Neil olid päikeseprillid ees. Nad laulsid muuhulgas: "Mulle meeldib Mare Tralla, meeldib peale, meeldib alla. A mulle meeldib Laimre, Marko. Marko-Marko, Marko-Marko" jne, kuni arvasin, et nad võtavad kõik EKL-i liikmed ette. Megahea bänd on neil, fännan!Kuum
 
Viimane esineja, rajubänd "Tatjana Kristall" ületas seekord küll hoopis minu taluvuspiiri. Külli näis seda päris ilusti taluvat. Ma olin suitsuhaisust juba uimane ja kui kristall möirgama kukkus, hakkasid mul kõht ja kõrvad valutama ja ma panin ajama. Külli tegi, et järgi sai.Naeratus 
This entry was posted in kunst. Bookmark the permalink.

Lisa kommentaar

