Marjane Satrapi Eestis, NKK Tartu ringkonna aastapäev ja ikka veel tõbine


Kõik juba küsivad, kaua ma kavatsen haige olla ja paluvad mul, taeva päralt terveks saada. Võimalik, et mul on paragripp. Väike palavik kestab siiamaani ja lisaks on mind haaranud nõrkus ja väsimus. Kaal on 2 kg langenud ja ränga tööga kasvatatud lihastest on järel vaid mälestus. Nuttev Ikka veel köhin ja nuuskan rohkem kui normaalne oleks. Antibiootikumid olid kui hane selga vesi. Olen enda ravimisest loobunud ja teesklen tervet inimest.
 
Pidin neljapäeval jälle haigena tööl käima. Tööd oli palju. Kolmapäevast alates möllas Tallinnas Fluxuse rühmitus. K tegi üks neist Tammsaare pargis perfoka, kus jagas röövlimask peas, lendlehti. Neljapäevasele avamisele KUMU-s ma töö tõttu ei jõudnudki.
 
R oli huvitav päev. Sven tuli ka pealinna ja me läksime Swisshotelli ballisaali foorumile "Kultuurid kõnelevad". Nimelt külastas eestit kuulus iraani päritolu koomiksikunstnik Marjane Satrapi. Hommikul jagas kunstnik Rahva raamatus oma koomiksiraamatule "Persepolis" autogramme. Raamatu järgi on ta teinud multika. Ta jutustab meile oma lapsepõlvest ja noorusest Iraanis, kus 1979. aastal toimus islamirevolutsioon. Pikemalt loe siit: http://www.ekspress.ee/2008/08/28/areen/4118-kui-lootust-poleks-voiks-ju-kohe-maha-surra
Meile Sveniga ta väga meeldis. Lisaks sellele, et ta on hea koomiksikunstnik ja lugude jutustaja, jagab ta ka poliitikat. Ta usub, et inimeste vahelised sarnasused on suuremad kui erinevused ja et kõige tähtsam maailmas on haridus. Lisaks peab võitlema vaesuse vastu, sest viletsusest ei sünni mingit kultuuri. Hollywood olevat talle pakkunud võimalust vändata oma loost Beverly Hills’i – taoline TV- sari. Satrapi olevat keeldunud, põhjendusega, et tema elulugu keset sõjakeerist ja pomme pole mingi kerge meelelahutus, kus rikkurite võsukesed iga plahvatuse peale itsitavad. Siis olevat ta ellu tulnud üks mees, kes öelnud: ma annan sulle filmi tegemiseks nii palju raha kui vaja. Millist filmi sa teha tahad? Marjane seletanud, et mustvalget animafilmi. Mees andnudki raha ja Marjane mõelnud: shit, tulebki film teha! Üllatunud Nii töötas ta multika kallal 3 aastat ilma puhkepäevadeta. Film sai superhea ja võitis palju auhindu, aga rohkem animafilme Marjane enam ei tee. "Ma poleks iial arvanud, et animafilmi on niii raske teha," pihtis ta foorumil.
 
Eile käisin naiskodukaitse Tartu ringkonna aastapäeval. Aktusel anti liiliariste, peeti kõnesid. Hiljem söödi muuhulgas sissekeedukursusel tehtud seeni, õunakompotti jms samuti ise küpsetatud kooke. Mulle meeldis selline tore suhtumine, et kõik tehakse ise. Näitab keelt Ma ei ole NKK liige ja kas kunagi olema saan, ei tea, aga nad meeldivad mulle.
This entry was posted in Uudised ja poliitika. Bookmark the permalink.

Lisa kommentaar

