Võsareporter ja Paar


Pärast lipuskandaali on mu elu otseses mõttes nagu filmis. Kõigepealt kutsus ammune tuttav Arvo Aun Kohtla-Järvelt mind Võsareporterisse. Võsa Pets tahtvat Kalevipoja eepose tegelasest Tuuslarist saadet teha. Tuuslar oli kuri nõid, kes hoidis oma vanemat tütart vangis. A tahtis teha suurejoonelist lavastust, kus mina mängiksin Tuuslari tütart, olles alasti ning Võsa Pets tormaks Kalevipoja mõõgaga mind päästma. Kalevipoja mõõk oli ainus asi, mida Tuuslar kartis. Tuuslar elanud Kohtla-Järve kandis Purtse linnuse lähedal metsas. Absurdihuumori austaja ning naturistina jäin nõusse ja teisipäeval sõitsin Võsareporteri võttegrupiga Kohtla-Järvele. Sooja oli umbes 9 kraadi, taevas oli laupilves ning võtete ajal pidime paduvihma tõttu kaks korda autos istuma ja ootama. Kõigepealt filmiti Purtse linnuse galeriid, kuhu Arvo oli üles seadnud nii enda, minu kui ka oma tuttavate kunstnike maale. Ta rääkis, et Tuuslar olevat need pildid igalt poolt kokku tassinud ja üles pannud. Kuna ta ei suutnud varjata oma Jackson Pollock’i vaimustust, olin ka mina sunnitud suu lahti tegema ja kuigi oleksin parema meelega ainult lavastusega piirdunud, pidin ka Pollockist paar sõna rääkima.
Tuuslarit oli A palunud mängima väikese vanamehe, kohaliku vene rahvusest kunstniku, kes nägi välja nagu kellamees Lible. Seljas oli tal paks puhvaika ning jalas pikad rahvusmustriga villased põlvikud. Ta muretses, et näeb liiga väike välja ja palus operaatoril end alt üles filmida. Mul oli sama mure.
Järgmine tegevuspaik oli Tuuslari kodu. Alguses rääkis Arvo kaamerasse, kes on Tuuslar ja kus ta elab. Siis näidati meile, kuhu peame end sisse sättima. Toimetaja märguande peale pidi Tuuslar minust kinni haarama ja mina pidin “appi” karjuma. Meie selja taha jäi mets ning ette heinamaa. Võsa Pets sai enda kätte Arvo (Kalevipoja) mõõga. Meie jalge ette maha pandi minu kaks maali, et Tuuslari tütar nagu oleks need maalinud ja oli ka. Naeratus Võsa Pets rääkis alguses midagi kaamerasse ja keset juttu hakkasin märguande peale “appi” karjuma. Seepeale suundus vihane Võsa Pets, mõõk käes meie poole, röökides: “Kuradi vanamehenäss, sa alles saad!” jne. Lai naeratus Tuuslar jooksis ühele poole, mina teisele poole ning VP vaatas imestunult maale ning ütles, et ta ei saa aru, mis siin toimub.
Saade läheb eetrisse kas 22.09 või 29.09 kl 20.00 Kanal 2-es.
Kolmapäeval keset kiiret tööpäeva (mul on tööl juhe koos), helistas Marko Reikop ETV-st ja küsis, kas oleksin nõus tulema Paari saatesse koos Olev Meremaaga alastikultuurist (naturismist, nudismist) rääkima. Kui ta küsis, kas olen nõus alasti esinema, vastasin muidugi olen, sest siis jääb ära kogu trall teemal, mida stuudiosse otsesaatesse selga panna. Niisiis neljapäeval pärast kurnavat tööpäeva läksin telemajja ETV Paari stuudiosse otsesaatesse. O. Meremaad polnud ma varem näinud. Ta oli väga vana. Närv oli sees, mõtlesin, et ei tea, mida minult võidakse küsida ja mis siis saab, kui ma kohe vastata ei oska. Õnneks läks kogu 10-minutiline vestlus nagu lepase reega. Stuudio oli jahe, aga kujundus mõjus huvitavalt. Kodus Paari salvestust vaadates tundus mulle, et pööritan kogu aeg silmi. Silmi pööritav Õnneks väidavad paljud, et ma olevat ilus ja vaimukas olnud. Päike Paari kordus on eetris L 20.09 kl. 15.15 ja P hilisõhtul.
Hiljem jalutasime O. Meremaaga aeglaselt trolli peale. O.M rääkis, kuidas ta 83. aastal Klooga randa naturistide ala tegi: tellis tutvuste kaudu kopa, kaevas ümber nudistide ala kraavi ning ehitas valli. Nudistide alale oli tasuline sissepääs. Talve jooksul vajus vallikraav kokku ja loodukaitsjad keelasid edasise ranna-ala modifitseerimise.
Eestis puudub naturistide kultuur. Enamik arvab, et naturism on see, kui ollakse paljas ja muud pole vajagi. O.M sõnum on, et naturistiks õpitakse. Seksuaalsuse puudumine on üks naturismi alustalasid. Praegune Pirita nn. nudiste rand ei ole tõsiselt võetav. See on halb nali, mitte korralik tsiviliseeritud rand. Normaalne inimene end seal hästi ei tunne. O.M on minu meelest küll üks eesti naturismi monumente. Ta on terve elu selle nimel töötanud ja vaeva näinud. Nüüd ta enam ei jõua.
O.M helistas täna ja rääkis, et vaatas mu videot “Eesti lipp”. Ütles, et kohe ei saanud ta pihta, aga siis taipas, et idee on eestlaste nõrgas vastupanus ja passiivsuses ja et seda mõtet saab naturismile üle kanda. Veel arvas ta, et minu video on parem kui Raul Meele lipukunst 10 aastat tagasi.
Paar internetis: http://arhiiv.err.ee/vaata/paar-75
Nudistid eetris alates 11.07 minutist.

 

This entry was posted in Meelelahutus. Bookmark the permalink.

Võsareporter ja Paar on saanud 3 vastust

  1. peeter ütles:

    nagu eelnevalt juunikuus ähvardatud, et kommentaar on kohustuslik, kuigi ma pole sage lugeja, siis ei saa mitte mainimata jätta, et minu arust on nudism eestis väga ebatervislik eluviis, aga lõuna-prantsusmaal, miks mitte. ja mida peaks tegema näiteks vaene nudistlik eskimo nuukis või alleuut kuskil barrow kandis? ta saab ju ainult siseruumides ennast loomulikuna tunda ja televiisorist soojakraadimaid vaadata ja nukralt unistada ning samas tema aatekaaslased kuskil ekvatoriaalvööndis on kodus, tööl ja puhkehetkel nagu ise tahavad, puu otsas või puu all. geograafiline ebavõrdsus. selge vähemus nagu death metali kuulajad-tegijad või moslemid polaaröös ramadani tähistamas.nõtket sulge-pintslit ja surisevat kaamerat edaspidiseks!svenni töökaaslane.

  2. Niper ütles:

    Julge tegu,minu lugupidamine.Pean mainima,et Sinul on sisemine ja välimine ilu ilusasti tasakaalus ja mul jääb üle ainult edu edaspidiseks soovida.PS.Tahaks märkida järjekordselt,et vahest võiks kunstnik ka modell olla,see on hea kogemus ja maailma saaks ühe kena pildi juurde. 

  3. Fideelia ütles:

    Tänan põnevate kommentaaride eest!🙂

Lisa kommentaar

