CHANGING! avamine Tartu Kunstimajas


Käisin täna Tartu Kunstimajas interaktiivsete filmide näituse CHANGING! avamisel. Chris Hales oli minu surematu teose "Maali nii ja naa!" (2004) uuesti näitusele välja pannud. Esimest korda oli see film näitusel 2004. aastal samas kohas. Naeratus Kuna ma viimasel ajal jala tõttu kunstielust kõrvale olen jäänud, aga mu teoseid siiski näidatakse ning tuntakse nende vastu jätkuvalt huvi, on mind vallanud elutöö ära teinud seeniori meeleolu: istun kodus, jalad seinal, ja mu teosed elavad juba oma elu… Kui kuskilt raha ka tuleks, oleks super. Eestis pole kahjuks nii, et kui kunstniku teost mõnel näitusel näidatakse, makstakse talle selle raha. Selle asemel peab niigi vaene kunstnik sageli veel pealegi maksma, et ta ÜLDSE oma kunsti näidata saaks. Haige 
 
Ehtsaks näiteks, kuidas niigi vaeseid kunstnikke veelgi riisuda püütakse, on kunstikoguja Matti Milius, kes arvab, et kuigi normaalsed inimesed investeerivad kunsti suuri summasid, peab tema eesti kunsti, s.h. tippkunsti tasuta saama. Mis tähtsust on rahal, kui kunstnik saab ometi sümboolset kapitali? Olevat suur tunnustus ja au olla esindatud Miliuse kunstikogus. Kiiduväärne seegi, et kuuldavasti see kogu ei kopita kusagil jõude vaid Milius teeb sellest näitusi. Niisiis "seebitas" mind Milius täna, et annaksin talle tasuta ühe oma suurtest maalidest peatselt avatavasse Valga-Valka piiril asuvasse Miliuse enda kunstimuuseumi. Väga tore, kui teos leiab tee muuseumi, aga suurt maali tasuta anda oleks minu praeguses majanduslikus olukorras liig, mis liig. Mu suuremate maalide mõõdud on 2×1,8 m. Selline maal maksaks mitukümmendtuhat. Keeldusin Mattile suuri teoseid andmast, sest olen kindel, et kunagi ostetakse mu suured maalid väärika tasu eest ära. Tema ütles seepeale, et lepib ka väiksemaga. Milius kui üks eesti kunstimaailma ikoone paistab üldiselt positiivne tegelane olevat ja ma kingin talle hea meelega mõne väiksema pildi, aga kuskil on siiski piir.
 
Vestlesin avamisel põgusalt Chris Halesi ja paari kunstikoolituttavaga. Kelomees palus, et kohal olevad autorid oma videoid tutvustaksid ja nagu tavaliselt mitte keegi peale minu seda ei tahtnud teha ja ega minagi väga hästi toime tulnud. Chris mäletas täpsemini kui ma ise, mitu pilti ma selles filmikeses tookord maalisin. Lai naeratus See oli juba 5 aastat tagasi! Mul on selles videos lühikesed juuksed ning video tundub kuidagi tuhmivõitu nagu ehtne vanaaegne film. Naeratus
 
Näitus on avatud 1. veebruarini.
 
Tänasel avamisel seisin ilmselt korraga kauem püsti, kui alates luu murdmisest seda teinud olen. Hommikul käisin kliinikumis rattaga sõitmas. Ei tea, kas seisimisest või üldisest aktiivusest hakkas jalg päris kõvasti tunda andma. Tulin koju ja viskasin jala kohe seinale. No ma ei tea, mis saab. Homsest lõpeb mul haigusleht, aga seisev töö on endiselt OUT. Segaduses Istuv töö on IN, oleks ainult võimalust.
 
Kuna 28. jaanuarist algab mul EKA-s õppetöö, valmistan viimasel ajal hoolega loengukonspekti ette. Hakkan graafikamagistrantidele sotsiaalset soouurimuslikku kunsti andma. Loengud toimuvad igal kolmapäeval v.a. sesside ajal, 3 täistundi korraga. Olen elevil, ärevil ja lootusrikas. Nohik 
This entry was posted in kunst. Bookmark the permalink.

Lisa kommentaar

