Kooliuudised ja muud uudised


Sel esmaspäeval panin joonistamises tudengitele modelli ette. Modell oli hööveldaja rollis. Lahe vend oli. Järgmine kord lubas ise suure vasara meisterdada ja kaasa võtta. Naeratus
 
Õhtul käisin ise joonistamas: kunstiakadeemia krokiis. Sealne modell oli tunduvalt ebameeldivam. Võimalik, et liigsest alkoholi tarvitamisest oli ta kehatüvi nii eest kui tagant paisunud, meenutades suurt konna. Jäsemed olid samas jube peenikesed. Mul õnnestusid alles kaks viimast visandit – tegin neid hulgi. Nii ammu pole joonistanud.
 
Teisipäeval pidasin järjekordse guerrillaloengu kroonlühtritega saalis Kiriku plats 1. EKA uue hoone ehitamise tõttu on osakonnad üle linna laiali ja vabade kunstide üks osa asub Toompeal vanas majas, kus kindlasti kummitab. Ruumides on parkett ja kroonlühtrid. Radiaatorid toodi ka hiljuti. Minu meelest on sümboolne rääkida mässust kapitalismi vastu, avangardist ja tänavakunstist kroonlühtritega saalis. Saksa ekspressionistid, kes mässasid kapitalismi, akademismi ja kodanluse vastu, moodustasid rühmituse „Die Brücke“ ehk sild, mis pidi kõiki revolutsionääre ühendama ja tegid oma esimese näituse just kroonlühtreid tootva vabriku näidiste saalis. Nad tahtsid sellega öelda, et ei poolda kunsti näitamist galeriides ja muuseumides ja et nad vastanduvad akademismile. See juhtus aastal 1905. Rohkem kui 100 aastat on möödunud, aga enamik eesti rahvast arvab ikka veel, et ainult lille -või maastikumaal on kunst.
 
Ilusaid pilte ja videoid oskan ma vajadusel teha küll. http://pulmad.ee/ rahvahääletusel saavutasin kuuest videofinalistist uhke teise koha vanameister Eggi järel. Olin üllatunud, et mul nii palju fänne on, sest mõistagi ei ole pulmavideo tegemine mu põhitöö. Ma ei taha, et see töö muutuks minu jaoks rutiinseks. Kui ma midagi ei talu, siis on see rutiin (õigustöelda on neid talumatuid asju rohkem). Igatahes sain hääletuse tulemusest positiivse laksu ja ostsin täna monopodi, et saaksin oma suure kaameraga efektiivsemalt abielu registreerimist filmida. Statiive (kolmjalgu, tripode) ma ei salli: liiga kohmakad ja suured.
 
Täna tegime I-ga atekas aktifotosid. Päev on täitsa korras. Reedel lendan Londoni, et osaleda fänniüritusel. Tulin hiljuti kapist välja kui "Vampiiritapja Buffy" TV-sarja fänn. Kuna Spike’i mängiv näitleja tuleb Londoni, ei saa ma ometi võimalust maha magada! Millal ta veel Suurelt Õunalt vanasse maailma satub? Olen siis juba võib-olla igav vanainimene. Tegelikult on Buffy seotud mu guerrillakursusega ja seda fänniüritust võib võtta ka Buffy-teemalise loengu eelsoojendusena.
This entry was posted in kunst. Bookmark the permalink.

Lisa kommentaar

