Lõpp!


Semester on minu jaoks läbi. Eelmisel nädalal panin esmaspäevast kolmapäevani tudengitele
arvestusi ja hindeid. Joonistamise hindamine toimus esmaspäeva lõuna ajal. Hinnata
aitasid Ly ja Kristerson. Tase oli ühtlane. Tahtsin panna ühele tudengile A
ning teistele B-d ja C-d, kuid Kristeson arvas, et A-väärilist geeniust minu
tudengite seas ei ole. Küll aga arvas ta, et mõni võiks D saada. Kaistesin oma
üliõpilasi nagu lõvi, sest ma teadsin, et keegi neist ei ole mingi viletsa D
vääriline. Nad on minu meelest päris andekad joonistajad. Peale pikka vaidlust
panin neile B-d ja C-d. Kõik peale ühe tudengi olid rahul ning see üks väitis,
et oli lootnud sel semestril B saada, sest eelmisel semestril piirdus ta hinne
samuti C-ga. Minu meelest oli kõik OK, kui hinne ei langenud. 

Valikaine tudengitega sai sel semestril ikka tõelist vatti,
aga kõik lõppes väga hästi ja nüüd saame vanaduspõlves oma kangelastegusid ja
muidugi ka vaidlusi meenutada. Valikaine märksõnadeks seekord oleksid inglid,
energiad ja jäätis. 

Alustan inglitest. Nimelt ei eeldanud mu valikaine üldse
esseede kirjutamist, kuid olukorra muutudes palusin osadel tudengitel kirjutada
essee. Olen elus pidanud päris palju esseid kirjutama, aga nüüd õnnestus mul
õppejõuna esmakordselt teiste omi lugeda ja oi-oi, mis sealt tuli! J 

Esiteks ei taibanud ma esimese hooga, et peaksin 4. kursuse
tudengitele essee nõuetest rääkima. Teatavasti peab essee olema arutlev tekst
ning kui on kasutatud kellegi teise mõtteid, tuleb allikale viidata. Essees ei
anta hinnanguid ilma neid põhjendamata. Näiteks ei kirjutata, et homoabielud on
ohtlikud ilma seda väidet põhjendamata. 

Esimesest laekunud esseest lugesin, et autor peab end heaks
inimeseks ja püüab maailma ainult head energiat levitada. Osa halastuse
teemalist teksti oli ilmselt kopeeritud mingist esoteerikaõpikust allikale
viitamata. Tekst tuli tuttav ette, kuna mu emal on kodus palju
esoteerikaraamatuid, mida olen suviti sirvinud. Kui tudengil viidata palusin,
vastas ta, et sai osa ideid inglitelt. Minus tekkis kiusatus tudengile vastata,
et inglid ütlesid mulle, et ma ei paneks talle arvestust, sest ta essee ei
vasta nõuetele. 

Järgmise essee autor oli homoabielude vastu, aga muidu hea
inimene. J 

Ülejäänud esseed olid õnneks täiesti loetavad. Kuna mu
kursuse eesmärk ei olnud kirjutada esseid vaid midagi palju olulisemat, siis
panin õnnetutele siiski arvestuse. Lõppude lõpuks olid nad kõigis loengutes ja
praktikumidel kohal käinud ja tööd teinud, mis tekitaski minus küsimuse, kuidas
neile mitte miski, mida ma loengutes rääkisin, külge ei jäänud? Kui minu
räägitu oleks neile mingit mõju avaldanud, siis oleks see esseest näha olnud
või eksin? Vahepeal hakkas mu enesehinnang langema, kuna tekkis hirm, et olen
halb õppejõud, kes ei suuda oma mõtteid tudengiteni viia. Samas, enamus
tudengeid olid väga asjalikud ja kui viimases loengus küsisin, kuidas aine
meeldis, vastas üks, et see oli kõige huvitavam valikaine üldse.

 Nüüd jõuan jäätise juurde. Üks valikaine tudeng, noormees, tagastas
mulle hiljuti õppevahendi, millesse ta oli paigutanud… ilusa suure jäätise.
Õppejõu rõõmud!
J

This entry was posted in kunst. Bookmark the permalink.

Lisa kommentaar

